الأحد، 26 أكتوبر 2014

رجعت لها ومارست العادة السرية بعد توبتي 3 مرات وربنا إبتلاني بمرض تاعبنى اوى

من طرف Majed SAAD  
التسميات:
3:12 م

بجد انا فرحت اوى لما شوفت فكرة الموضوع ده ان كل واحد يحكى تجربته فى ممارسة العاده السريه
انا شابه عمرى 15 سنه وماشيه فى ال 16
من اول سن 10 سنين اكتشفت العاده السرية بنفسى مقرتش عنها فى كتاب ولا سمعتها من اى حد
ولا حد كلمنى عليها اكتشفتها بنفشى ....
..... وكان الموضوع بنسبالى فى منتهه السهوله ومكنتش عارفه انها حرام وكان تفكير عيالى بقى اعدت اقول انى انا الوحيده اللى بعمل كده لأن من اسمها عاده سريه محدش يعرفها غير الانسان اللى بيقوم بيها اعت اعملها لمدة 4 سنين لحد ما سمعت انها حرام وانى لازم ابطلها مكنتش عارفه ان ليها اضرار جسدى ونفسى
فى يوم سهرت لحد الفجر ما ادن وكان كل اللى فى البيت نايمين صليت الفجر ودعيت ربنا من قلبى بجد واعدت اعيط كتير وانا بدعيه وكنت فعلا صادقه فى دعائى انى معملهاش تانى وان ربنا يتوب عليا منها وبجد اللى ساعدنى انى معملهاش لمدة سنه كامله واللى سمعته من عمرو خالد عشان التوبه لازم اعمل خمس حاجات


1 انى اصلى كل صلاة فى وقتها الفرض بفرض وده الحمد لله نجحت فيه
وسمعت ان عمرو خالد قال فى مره كنت رايح اصلى فى المسجد وانا متعود انى اصلى الصلاة بوقتها وهو رايح قابله صديق قديم اعد يكلموا مع بعض وخدوا وقت وعمرو خالد بعد كده راح صلى وبعد كده ركب عربيته واتخبط جامد فى رجله واعد يضحك اوى لأنه كل مره لما بيتأخر عن الصلاة بيتخبط فى رجليه ربنا بيعاقبه يعنى


2 الدعاء كل يوم ويكون فعلا من قلبك وصادقه مع نفسك

3 العزيمه والاراده عندك انك ماترجعيش للاثم اللى ندمتى عليه

4 التسبيح والتذكير بعد كل صلاة

5 الصوم

بس انا مكنتش بصوم انا كنت واحده مستهتره اوى مكنتش بصلى شهر رمضان كله بحجة انى بجوع بسرعه مش بسبب العاده كمان مكنتش بصلى
والحمد لله خلال السنه اللى فاتت دى واللى نجحت فيها بعزيمتى واردتى القويه ممارستش فيها العاده السريه
على فكره انا اول مره اكون جريئه كده واكلم عليها واول مره اقول انى عملت العاده دى بس طبعا اللى مشجعنى على كده انتوا وانا فرحت لما شوفت كلامكوا
حبيت اقول ان ربنا كبير ورحيم ومياسش من رحمته
بس انا للأسف صلاتى ابتدت تقل والشهر اللى فات رجعت لها ومارستها 3 مرات وربنا دلوقتى بيعاقبنى
بمرض تاعبنى اوى
صديد فى المسالك البوليه وارتفاع نسبة الاملاح ادعولى بجد ان ربنا يشفينى وانا بجد من هنا مش هسمح بداه يكرر تانى وان شاء الله هعد طول حياتى ممارسهاش
ودلوقتى وانا فى السن ده عرفت اضراراها ومدى معرفة الزوج انى بعملها ده غير بقى غضب ربنا عليك
بجد من قلبى بتمنى انى مش اعملها تانى وان كل اللى بيعملوها يبطلوا يعملوها وان شاء الله ربنا معانا كلنا للتغلب على العادة القذره دى
ربنا يوفقكوا وسعيده انى قريت الموضوع
جزاكم الله كل خير اسفه على المطاوله

نبذة عن الكاتب


اكتب وصف المشرف هنا ..

0 التعليقات:

back to top